سرخط خبرها

دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی: جمع‌آوری فضای باز کافه‌ها، دستور ما نیست | در گشت امنیت اخلاقی نقش نظارتی داریم + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۷۸۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی: جمع‌آوری فضای باز کافه‌ها، دستور ما نیست | در گشت امنیت اخلاقی نقش نظارتی داریم + فیلم
دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی گفت: جمع آوری فضای باز کافه‌ها دستور ما نبوده و ستاد مشکلی با ادامه فعالیت کافه‌ها ندارد.

مهدی رضایی در حاشیه نشست خبری ستاد امر به معروف، در پاسخ به سوال شهرآرانیوز درباره جمع آوری فضای بیرونی کافه‌ها و ضربه اقتصادی به صاحبان آنها، گفت: مسئله‌ای که ستاد مطرح کرده به سال ۱۴۰۰ بر می‌گردد. با توجه به این موضوع که غذاخوردن در فضای باز از نظر اسلام آدابی دارد و راه افتادن بوی غذا مذموم شمرده شده است، از صنف کافه داران خواستیم راهکاری برای این مسئله ارائه دهند که این درخواست به دو سال پیش بر می‌گردد.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ نیز حداقل ۱۰۰ جلسه با صنف کافه‌داران برگزار شد و از آنها و متولیان امر درخواست شد به این موضوع رسیدگی کنند، اما متاسفانه افراد صنف، بجای پاسخ و راهکار درست، دست به دامان رسانه‌ها شدند.

رضایی تاکید کرد: برخی از کافه‌ها به این دلیل فضای بیرون خود را جمع‌کردند که قراردادشان تمام‌شده و دیگر تمدید نکردند. اگر راهکاری از سوی متولیان ایجاد شود قطعاً جمع‌آوری کافه‌ها را نخواهیم دید و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. هدف ما جمع‌کردن کافه‌ها نبوده و نیست و جمع‌آوری کافه‌ها در حوزه وظایف ستاد نیست.

اقدام گشت های امنیت اخلاقی وجه قانونی دارد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص راه اندازی گشت‌های امنیت اخلاقی گفت: آنچه که اتفاق افتاده مبحث قانونی دارد و فکر می کنم اقدام سلبی در دستور کار نیست؛ یعنی گشت ارشاد در محیط بیرونی وجود ندارد. اما به لحاظ قانونی، اگر پلیس هنجار شکنی را در خیابان مشاهده کند موظف است به او تذکر دهد همانطور که نسبت به کسی که بی قانونی می‌کند مثل متخلفان رانندگی یا سارقان بی تفاوت نیست.

رضایی تصریح کرد: این موضوع توسط فرمانده نیروی انتظامی کشور ابلاغ شده و توسط زیر مجموعه خود انجام می‌گیرد. ستاد امر به معروف در این حوزه نیز نقش نظارتی خود را در مقابل دستگاه‌های اجرایی دارد.در صورت گزارشهای مردمی به این موضوع ورود می کنیم، ما مباحث مربوط به نظارت را در دستگاه‌های اجرایی در قرارگاهی که پیش بینی شده، به مسئولان ارائه می‌کنیم و در این حوزه، نیروی انتظامی مسئولیت دارد.

آموزش هفته‌ای به ۲۰۰۰نفر در شش ماهه دوم سال

وی با اشاره به تشکیل معاونت آموزش و اهمیت آموزش در امر به معروف، گفت: هفته‌ای ۱۰۰۰نفر را به صورت مجازی و حضوری آموزش می‌دادیم ولی با توجه به اینکه ظرفیت بیشتری برای آموزش نیاز است از ۱۱۰استادی که علاقه به این موضوع دارند و توانمند هستند استفاده خواهیم کرد که تا پایان سال، تعداد اساتید به بیش از ۲۰۰نفر خواهد رسید. 

رضایی به اهداف دیگر حوزه آموزشی اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است در شش ماهه دوم سال، آموزش هفته ای ۲۰۰۰نفر را در تشکل‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی و ادارات نیز داشته باشیم. این آموزش‌ها در دو حوزه شناساندن اهمیت امر به معروف و مهارت های امر به معروف است. 

رتبه اول کشوری در تولیدات فرهنگی 

رضایی بیان کرد: ستاد امر به معروف استان سال ۱۴۰۲، در حوزه تولیدات فرهنگی رتبه اول را در کشور کسب کرده است که دیگر استان‌ها نیز از این تولیدات استفاده می‌کنند. 

رضایی اظهار کرد: اواخر ۱۴۰۰ از ۱۳۰ دستگاه اداری، تنها ۱۵ دستگاه با ستاد مکاتبه داشتند که این مکاتبات در پایان ۱۴۰۱ به ۹۰دستگاه رسیده است و باقی دستگاه‌ها در استان از درجه اهمیت بالایی برخوردار نبودند که از این میان، راه آهن، دانشکده علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها و سازمان قضایی بیشترین مشارکت و پاسخگویی را به ستاد داشتند.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->